O inspectie tematica pentru verificarea stadiului in care se afla unitatile de invatamant din judetul Salaj inainte de inceperea unui nou an scolar a demarat zilele acestea. Potrivit inspectorului scolar general al Inspectoratului Scolar Judetean Salaj, Ioan Abrudan, controlul se va desfasura pana la finele lunii august si urmareste realizarea planului de scolarizare in invatamantul liceal, stadiul lucrarilor de investitii, reabilitare si igienizare a unitatilor de invatamant si incadrarea unitatilor cu personal didactic. Rezultatul controlului va fi prezentat intr-o sedinta cu inspectorii scolari si directorii unitatilor de invatamant la data de 31 august.
Demersuri pentru autorizatii sanitare
La fel ca in fiecare an, lipsa autorizatiilor sanitare reprezinta cea mai mare problema cu care se confrunta autoritatile. In unele unitati de invatamant au loc reparatii capitale, in timp ce in unele se efectueaza doar lucrari curente de reparatii si igienizare. Dar majoritatea scolilor, preponderent cele din mediul rural, se confrunta cu lipsa apei potabile, iar grupurile sanitare sunt situate in curtile unitatilor de invatamant. Reprezentantul Directiei de Sanatate Publica Salaj, Mihai Cheseli, ne-a declarat ca este prematur mentionarea numarului de unitati de invatamant autorizate sanitar pentru anul scolar urmator, pe motiv ca demersurile in vederea obtinerii acestor autorizatii incep, de regula, doar din luna septembrie. Controalele cu privire la modul de realizare a igienizarii, instruirea personalului de curatenie si pregatirea blocurilor alimentare pentru inceperea anului scolar in conditii corespunzatoare vor demara in prima parte a lunii septembrie. Pana atunci, directorii unitatilor de invatamant vor trebuie sa depuna o declaratie pe proprie raspundere in vederea obtinerii autorizatiilor sanitare, a declarat Cheseli.
Autorizatiile de functionare a unitatilor de invatamant vor fi obtinute doar la indeplinirea conditiilor necesare pentru desfasurarea in mod corespunzator a actului educational.
Locuri inca vacante in scoli
Pe linia asigurarii resurselor umane in unitatile de invatamant salajene, in aceasta saptamana se vor desfasura sedintele publice de repartizare a suplinitorilor calificati pe posturile vacante. Potrivit calendarului miscarii personalului didactic, astazi are loc reactivarea listelor pentru posturile vacante in urmatorul an scolar. In data de 23 august vor fi rezolvate cele 60 de dosare depuse de profesorii titulari salajeni pentru detasare la cerere, precum si 200 de dosare pentru continuitate in sistem. Sedinta publica pentru incadrarea cadrele didactice calificate cu statut de suplinitor pe locurile libere este programata pentru intervalul 24-26 august. Etapa urmatoare din calendar, in 29 august, prevede acordarea orelor libere in sistem de plata cu ora, atat pentru profesori titulari, cat si pentru suplinitori calificati sau pensionarii activi. In data de 30 august, va avea loc sedinta publica pentru cooptarea suplinitorilor necalificati. Potrivit inspectorului scolar Abrudan, vor fi facute toate demersurile necesare astfel incat, la inceputul lunii septembrie, sa fie asigurat necesarul de cadre didactice in toate unitatile de invatamant din judet.
Modificari minore privind incadrarea cadrelor didactice pe posturi vor avea loc in functie de rezultatul celei de-a treia etape de admitere la liceu, precum si de numarul micutilor inscrisi in clasa intai, avand ca termen limita 1 septembrie.